Deze website maakt gebruik van statistieken- of marketing cookies. Wij gebruiken deze cookies om de website-ervaring te optimaliseren Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
We geloven iemand op zijn of haar blauwe ogen, hebben een donkerbruin vermoeden of zien groen van jaloezie. De invloed van kleur is overal terug te vinden, ook tijdens een designproces. Lees hieronder waarom kleur zo belangrijk is en wat kleuren kunnen betekenen voor jouw merk.
WebFX heeft verschillende onderzoeken gedaan naar het belang van kleur. De kleuren die gebruikt worden om een product op de markt te zetten, hebben daadwerkelijk impact op het gedrag van de consument. Wist je bijvoorbeeld dat…
Kleur spreekt ons ten eerste visueel aan, we kunnen een kleur mooi vinden of juist niet. Toch gebeurt er achter de schermen meer dan we misschien wel denken. Als we een kleur zien worden onbewust psychologische punten geprikkeld die emoties, stemmingen en gevoelens oproepen.
Kleur kan de uitstraling van een bedrijf of product grotendeels bepalen. Daarom wordt er ook vaak gekeken naar de associaties die we met kleuren hebben, dat kan helpen bij het maken van kleurkeuzes. Hieronder een handig overzicht met associaties en emoties die we over het algemeen bij de volgende kleuren hebben;
© 2023 Fecit Vormgevers bv | Privacyverklaring