Wat leuk dat je er bent

Deze website maakt gebruik van statistieken- of marketing cookies. Wij gebruiken deze cookies om de website-ervaring te optimaliseren Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Website optimalisatie

Wij zetten jouw website in de spotlights. Dat doen we niet alleen door middel van een sterke vormgeving, we optimaliseren je website ook aan de hand van de SEO-richtlijnen. Maar wat is SEO nou eigenlijk?

SEO in het kort

Hoera, de website van jouw bedrijf staat online! Dat is natuurlijk geweldig nieuws, maar je moet ook online gevonden kunnen worden. Search Engine Optimization (SEO), oftewel zoekmachine optimalisatie is hierbij de sleutel tot succes. Maar hoe werkt het? SEO gaat over het optimaliseren van je website. We houden rekening met de richtlijnen van de zoekmachines en de behoeftes van jouw doelgroep. Die richtlijnen zijn verdeeld in drie verschillende onderdelen: techniek, content en autoriteit. 

1. Techniek

Onder technische optimalisatie valt alles wat je achter de schermen aan kan passen zodat de website zo goed mogelijk scoort in zoekmachines. Denk dan aan een heldere navigatiestructuur, een optimale laadsnelheid en gestructureerde data. De technische kant van SEO richt zich dus op de gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker én op de criteria die Google stelt om zo hoog mogelijk in de zoekresultaten terecht te komen. Want hoe hoger een website staat in Google, hoe groter de kans dat de klant erop klikt! 

2. Content

Content is key, zeker als we het hebben over de vindbaarheid van jouw website. Onder content valt alle informatie die met de bezoeker gedeeld wordt, zoals teksten, afbeeldingen, audio en video’s. Aan de hand daarvan begrijpt zowel de bezoeker als Google beter waar de website over gaat. Die teksten bestaan niet alleen uit de informatieve teksten op de webpagina’s of geschreven blogs. Het gaat ook om de teksten die in Google weergegeven worden, zoals de page title (de paginatitel in de browserbalk) en meta description (korte beschrijving van de pagina in kwestie). Kortom, bijna alles op jouw website valt onder content. En content kan altijd geoptimaliseerd worden!

3. Autoriteit

Met autoriteit wordt de betrouwbaarheid van jouw website bepaalt. Hoe hoger de autoriteit, hoe hoger de website zal scoren in de zoekresultaten. De domeinleeftijd, naamsbekendheid van een merk en het aantal pagina’s van de website spelen hierin een rol. De meest gebruikte SEO-methode om autoriteit op te bouwen is linkbuilding. Met linkbuilding verzamel je belangrijke en betrouwbare links van een andere website naar jouw website. Deze links worden ook wel backlinks genoemd en hebben invloed op de positie van jouw website in de zoekresultaten. Dus hoe meer websites linken naar jouw website, hoe populairder jij (volgens Google en andere zoekmachines) bent!

De voordelen voor jou

 Het maakt je online
beter zichtbaar 

 Het zorgt voor
structurele verbetering
aan de website  

 Het effect is
goed meetbaar 

 Het zorgt voor meer
bezoekers op de website 

Wat kan Fecit voor je betekenen

Samen met onze SEO/SEA partner zetten we jouw bedrijf op de kaart. Dat doen we door zoekmachine optimalisatie en het verhogen van de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Kortom: met een verzorgde ‘look en feel’ en het maandelijks draaien aan de knoppen trek jij meer bezoekers naar jouw website en vergroot je daarmee de kans op nieuwe leads en klanten! En wie wil dat nou niet?

Wij werken onder andere voor deze opdrachtgevers:

© 2024 Fecit Vormgevers bv  |  Privacyverklaring